تبلیغات اینترنتی

اینترنت٬ کارآمد ترین رسانه تبلیغاتی کشور

تبلیغات اینترنتی

اینترنت٬ کارآمد ترین رسانه تبلیغاتی کشور

روز به روز شاهد رشد چشمگیر مخاطبین اینترنت هستیم٬ هر روز به تعداد سایت های ایرانی افزوده میشود٬ اما آیا همه صاحبان وب سایت٬ در رسیدن به اهدافشان موفق هستند؟قطعا خیر. آیا هزینه ای که صرف طراحی و پیاده سازی وب سایت و به دنبال آن تبلیغات اینترنتی میکنیم٬ اثر بخش است؟ برای پاسخ به این سوال با وبلاگ من همراه باشید تا اثربخشی اینترنت و تبلیغات اینترنتی را با هم بررسی کنیم...

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

حتما برای شما هم پیش آماده که به علت کسالت یا مریضی به پزشک مراجعه کنید و بعد از پرداخت حق ویزیت و منتظر ماندن برای رسیدن به اتاق پزشک و آماده کردن خود برای ارایه توضیحات مفصلی از مشکلاتی که دارید، 30 ثانیه بعد از ورودتان به اتاق، کارتان راه بیفتد و با نسخه ای سرشار از مُسکّن و آنتی بیوتیک راهی داروخانه شوید. گرچه چاره ای جز پرداخت هزینه، تهیه و مصرف داروها ندارید، (که البته ممکن است در پاره ای از موارد اثر بخش باشد.) اما حس بد دریافت نسخه ای آماده بدون اینکه کسی حرف شما را کامل بشنود و درد شما را کامل درک کند، حتما آزار دهنده خواهد بود.

این روزها بازار تبلیغات پر شده از همین نسخه های آماده و مشاورانی که بیشتر دلال رسانه می باشند تا مشاور. اگر شما گام انتخاب مشاور را درست بردارید، درصد موفقیت و اثر گذاری کمپین تبلیغات اینترنتی شما افزایش یافته  و کاهش محسوسی در هزینه خواهید داشت، به این نکته دقت کنید، مشاور خوب هزینه برای شما ایجاد نمی کند بلکه هزینه های شما را کاهش می دهد. در مقاله دیگری که در "کارزار" منتشر کردم٬ در مورد لزوم تغییر نوع نگرش قبل از انتخاب مشاور٬ بیشتر صحبت شده است.

در روند انتخاب مشاور تبلیغاتی خود اگر با یکی از موارد زیر مواجه شدید، یک گام به عقب برگردید و در جستجوی مشاوری دیگر باشید:

  • محمد صبور

برای برنده شدن در مبارزات تبلیغاتی باید چندین گام پی در پی را درست برداریم. اما شکست هم در این مسیر قابل تصور است، کافیست با تفکرات سنتی وارد میدان مبارزه شوید!

اولین قدم شما قبل از انتخاب مشاور، این است که الگوی ذهنی تان را تغییر دهید. در آخرین مقاله ای که در "کارزار" منتشر کردم٬ سعی شد تا راهکارهایی برای انتخاب درست مشاور تبلیغات آنلاین به شما ارایه گردد، در این مقاله کوتاه نیز سعی دارم تا شما را از رایج ترین تفکرات اشتباه در تبلیغات آنلاین آگاه سازم.

  • محمد صبور

کمپین تاثیر گذار

تا به حال وارد سایتی شده اید که دوسال از تاریخ آخرین به روز رسانی اش گذشته باشد؟ تصاویر استفاده شده منسوخ شده باشند و گرافیک سایت شما را یاد مغازه های عتیقه فروشی پایین شهر بیندازد؟ سریع احساس میکنید که صاحب این کسب کار از داشتن این وب سایت منصرف شده و به سراغ رقبا میروید. جایی که محتوای سایت متعلق به زمان حال باشد و صدای پچ پچ مشتریان در قالب شبکه های اجتماعی به گوش برسد. در دنیای اینترنت، کمتر از 5 ثانیه فرصت داریم تا توجه مشتری را جلب کنیم و تصویر خوبی از کسب و کارمان بسازیم. در غیر اینصورت برداشت بد مشتری باعث میشود او به سراغ گزینه بعدی برود، حتی قبل از اینکه سایت ما کاملا لود شود!

اینترنت میتواند برای صاحبان صنایع، ابزار بسیار قدرتمندی برای بازاریابی و بازارسازی باشد. توانایی دستیابی به میلیون ها نفر از مشتریان بالقوه با طراحی یک کمپین ساده اما کارآمد اینترنتی، هر کسی را به وجد می آورد. اما سوال این است که: صدای شما قرار است چطور به گوش مشتری برسد آن هم وقتی که هزاران رقیب در حال فریاد زدن (تبلیغ) هستند؟ مانند هر برنامه تبلیغاتی دیگری، روشی برای جلب توجه مشتریان از طریق کمپین های اینترتی وجود دارد، اما استفاده از حداکثر قدرت شبکه جهانی وب به تلاشی بیشتر از آنچه اقلب مردم می اندیشند نیاز دارد.

- مواردی که باید قبل از خلق کمپین تبلیغات اینترنتی بدانیم:

قبل از شروع هرگونه فعالیت تبلیغاتی، نیاز داریم تا ...

  • محمد صبور

جاسوسی از رقبا

اگر شما هم جزو آن دسته از وبلاگ نویسانی هستید که با پیدا کردن موضوع پست بعدی وبلاگتان مشکل دارید٬ یک ایده برای جاسوسی از رقبا وجود دارد تا به شما برای انتخاب موضوع٬ کمک کند. به وبلاگ رقبایتان بروید و چند دقیقه وقت صرف کنید تا متوجه شوید که کدامیک از پستهای بلاگشان بیشرین لایک و کامنت را دارد. به همین سادگی میفهمید که بازار هدف شما که اتفاقا بازار هدف رقیبتان نیز هست٬ به چه موضوعاتی علاقه مند است. این تکنیک ساده میتواند جای ساعت ها تحقیقات بازار را برای شما پر کند. فراموش نکنید٬ نبوغ در سادگی است...

  • محمد صبور

دنیای تیلیغات اینترنتی دنیای عجیبی است. همه ما با گوگل و صفحه نتایج جستجوی آن آشنا هستیم و این آشنایی باعث شده تا دست از تجزیه و تحلیل چیزی که میبینیم برداریم. اما قطعا همه دوست داریم بدانیم "مخاطب کجاست؟" جستجو گران روی کدام نتیجه کلیک میکنند و چرا؟ فرض کنیم من یک کسب و کار کوچک دارم و میخواهم دنبال یک موسسه بگردم تا برندی را برای شرکت تازه تاسیس من ثبت کند. بعد از جستجوی کلمه کلیدی "ثبت برند" با این سه نتیجه اول مواجه میشوم. سوال اینجاست که روی کدام نتیجه کلیک میکنم؟

رتبه اول تا سوم گوگل در ثبت برند

اهمیت بودن در جایگاه اول

بر کسی پوشیده نیست که معمولا اولین نتیجه بیشترین ترافیک را جذب میکند. اما ...

  • محمد صبور