تبلیغات اینترنتی

اینترنت٬ کارآمد ترین رسانه تبلیغاتی کشور

تبلیغات اینترنتی

اینترنت٬ کارآمد ترین رسانه تبلیغاتی کشور

روز به روز شاهد رشد چشمگیر مخاطبین اینترنت هستیم٬ هر روز به تعداد سایت های ایرانی افزوده میشود٬ اما آیا همه صاحبان وب سایت٬ در رسیدن به اهدافشان موفق هستند؟قطعا خیر. آیا هزینه ای که صرف طراحی و پیاده سازی وب سایت و به دنبال آن تبلیغات اینترنتی میکنیم٬ اثر بخش است؟ برای پاسخ به این سوال با وبلاگ من همراه باشید تا اثربخشی اینترنت و تبلیغات اینترنتی را با هم بررسی کنیم...

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

توجه کسب و کارها به مبحث سئو بی دلیل نیست. بهینه سازی سایت برای موتوزهای جستجو٬ یکی از به صرفه ترین روش های تبلیغاتی برای هر کسب و کاریست و هیچ کس نمیتواند از اهمیت آن چشم پوشی کند. اما سوال اینجاست که چرا علاقه مدیران برای بهتر کردن رتبه سایتشان در موتورهای جستجو روز به روز در حال افزایش است؟

ROI-Ratings-Apr2013

به این مثال توجه کنید:

فرض کنید شما شرکت تازه تاسیس و کوچکی دارید که در زمینه فروش هاست و دامنه فعالیت دارد. اولین مساله ای که قطعا باید قبل از تاسیس شرکت به آن می اندیشیدید٬ قسمتی از مدل کسب و کار شما است که مربوط به پروسه بازاریابی میشود. یعنی باید بدانید که دقیقا بازار هدف تان کجاست و چگونه میتوانید به این بازار دست پیدا کنید. همیشه در هنگام تدوین مدلهای کسب و کار٬ یکی از سخت ترین قسمت ها مربوط به شناسایی بازار هدف میباشد. با این فرض که تحقیقات تان مسیر درستی را طی نماید٬ مساله بعدی نحوه دستیابی به این بازار است. توجه داشته باشید که رقبای شما هم بیکار نخواهند نشست و شما مجبورید صدای خودتان را از بین فریاد رقبا به گوش مشتری برسانید و اینجاست که سئو به عنوان یک ناجی حرفه ای به دادتان میرسد. به جای اینکه شما دنبال مشتریان احتمالی بگردید٬‌ آنها به دنبال شما خواهند گشت و این فوق العاده است!

  • محمد صبور

نرخ CTR در تبلیغات بنری در سالهای اخیر به حدود 0.1 درصد رسیده است و به همین خاطر برخی از مردم فکر میکنند که این تبلیغات اثربخشی خود را از دست داده است، اما آمارها نشان میدهند که هزینه های تبلیغات دیجیتال در نیمه اول سال 2013 در انگلستان 435 میلیون پوند رشد داشته که 44 درصد آن متعلق به تبلیغات بنری است! واضح است که بازار این تبلیغات هنوز داغ است. اما بیماری "کور بنر" ی روز به روز بیشتر رواج پیدا میکند و کاربران بنرهای کمتری را میبینند و موجب بروز مشکل کاهش CTR میشوند. در واقع مشکل اصلی نداشتن استراتژی درست است! اگر در مقالات قبلی همراه ما بوده باشید، لزوم تغییر نگرش٬ قبل از شروع تبلیغات آنلاین را متوجه شده اید و اکنون زمان آن رسیده تا تاکتیک های عملی برای افزایش ROI را بیاموزید و به کار گیرید.

تبلیغات بنری یکی از موثرترین راه های افزایش آگاهی عمومی نسبت به برند شماست و حتما در کمپین شما جایگاه ویژه ای دارد و بر خلاف تبلیغات متنی که دیده شدن تان را محدود به کلماتی خاص میکند، کمک میکند تا حتی کاربرانی که به دنبال شما نمیگردند نیز با شما آشنا شوند. فراموش نکنید که مانند هر روش تبلیغاتی دیگری باید پروسه تحقیق، تبلیغ و آنالیز را به طور کامل انجام دهید تا اثربخشی به حداکثر برسد.

  • محمد صبور